Maar hoe kunt u daarvoor zorgen?”

To Keep Their Best Millennials, Companies Need A Social Purpose

Bedrijven moeten een bestaansreden hebben – daar is iedereen het over eens. Maar uit onderzoek van PwC is gebleken dat de invulling van die bestaansreden (‘purpose’) bij werknemers en werkgevers steeds meer verschilt.

Werknemers zijn op zoek naar werk dat een positieve maatschappelijke impact heeft, maar werkgevers zijn vooral geïnteresseerd in winst en inkomsten.

In de studie van PwC geeft meer dan 80% van de werknemers aan dat ‘purpose’ in hun dagelijkse taken cruciaal is. De meeste bedrijfsleiders geloven dan wel dat een bestaansreden van centraal belang is in zakelijk succes, maar slechts een minderheid beschouwt het concept als een doorslaggevende factor bij hun beslissingen.

Om werkgevers en werknemers weer op dezelfde golflengte te brengen, stelt PwC het volgende voor:

  • Werkgevers moeten openstaan voor interne communicatie door doelgerichte werknemers.
  • ‘Purpose’ kan deel uitmaken van interne systemen, zoals de aankoop van materialen en goederen.
  • Bedrijven kunnen de ‘purpose pioneers’ onder hun medewerkers aanmoedigen om doelgerichte business-ideeën te bedenken.

Bedrijfsleiders moeten vooral begrijpen dat ‘purpose’ noodzakelijk is om tot nieuwe oplossingen te komen voor oude problemen.

Lees het volledige artikel hier.

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem