Ze zijn zo slecht nog niet

Millennials Are Reshaping the World of Social Impact

Als we sommige nieuwsberichten moeten geloven, valt er met de jongste generatie werknemers en ondernemers niets aan te vangen: millennials zijn lui, rotverwend, egoïstisch en materialistisch. Gelukkig laten de jongeren die kritiek niet aan hun hart komen en staan ze klaar om een nieuw perspectief te bieden op de meest doeltreffende manieren om de wereld te veranderen. 

De belangrijkste vertegenwoordigers van de millennial-generatie hebben drie gemeenschappelijke eigenschappen waarmee ze sociale uitdagingen willen aanpakken:

  1. Ze begrijpen dat sociale oplossingen gezamenlijke projecten met meerdere facetten zijn. Hokjesdenken en extern opgelegde maatregelen zijn daarbij uit den boze.
  2. Ze erkennen de grenzen tussen verschillende sectoren niet: sociale verandering is niet langer uitsluitend de verantwoordelijkheid van de sociale sector.
  3. Ze vinden impact belangrijker dan stijl. Persoonlijke waarden zijn doorslaggevender dan nieuwe producten en status.

We hoeven dus zeker niet te wanhopen. Millennials beschikken wel degelijk over het potentieel om impact te maken, vooral op sociaal vlak. Ze zijn bereid te experimenteren en nieuwe normen te hanteren waar nodig.

Wilt u meer lezen over enkele inspirerende millennials en de manier waarop zij de wereld beter maken? Het volledige artikel vindt u hier

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem