Waar wacht u nog op?

Over Half Your Potential Employees Seek Strong CSR Commitments

Salaris is niet langer doorslaggevend voor millenials. Ze zijn in de eerste plaats op zoek naar een job die ze met passie kunnen uitvoeren en die hen de kans geeft positieve veranderingen te maken. ‘Corporate social responsibility’ (CSR) is dan ook een concept dat tegenwoordig niet meer weg te denken is.

Dat blijkt ook uit een recente studie van Cone Communications en uit een enquête van Net Impact uit 2012. Zo zegt maar liefst 72% van de ondervraagde jonge professionals dat ze bereid zijn minder betaald te worden als hun werk een positieve impact heeft.

Uit de ondervragingen blijkt ook dat zeven op tien werknemers meer toewijding tonen als hun bedrijf bijdraagt aan goede doelen die hen nauw aan het hart liggen.

Het is niet langer een optie om CSR links te laten liggen – vanaf 2020 zullen meer dan de helft van alle werknemers millenials zijn.

Gelukkig hoeft dat geen slechte zaak te zijn. CSR maakt medewerkers immers gelukkiger en enthousiaster, wat leidt tot meer productiviteit en loyaliteit. Bovendien maakt u de wereld er een stukje beter mee.

What’s not to like? Lees meer over deze trend in het originele artikel.

terug

Contact

Vragen? Bemerkingen? Meer informatie?
Een initiatief van
Commotie
Coremansstraat 22/1
2600 Berchem